wtorek, 9 czerwca 2015

Fanowska kultura coraz bardziej wymyka się spod kontroli?



Artykuł (OSEN via Naver): Kultura fanowska robi się coraz gorsza

1. [+5,317, -95] Cóż, czasami trudno nie być w szoku, gdy słyszy się historie o tym, co fani wyprawiają... O ile tych ludzi w ogóle można nazwać fanami. Wysyłanie członkom JYJ zużytych podpasek, włamywanie się do ich mieszkań i robienie im zdjęć, gdy śpią, a nawet całowanie ich... To żałosne.

2. [+3,934, -56] Aby fani i gwiazdy mogli wzajemnie się wpierać, musi być postawiona między nim nieprzekraczalna granica.

3. [+3,842, -704] SNSD i EXO są chyba grupami z najgorszymi fanami... EXO nie robią nic złego, ale są nienawidzeni właśnie przez swych fanów

4. [+2,731, -74] Zrozumiałem, że coś jest nie tak z kulturą fanowską tego kraju po tym, jak dowiedziałem się, że nawet maluchy z 'Dad!' mają fankluby z regularnymi członkami

5. [+2,309, -36] Wiadomo, ze wszystkim trzeba mieć umiar... Powinna istnieć nieprzekraczalna granica, którą fani musieliby szanować

6. [+310, -6] Jeżeli chodzi o historie fandomowe, najstraszniejsze zdecydowanie należą do TVXQ ㅋㅋㅋ Nie jestem nawet ich fanką, ale słyszałam, co te wariatki wyrabiały

7. [+244, -5] Na sasaengi nie ma rady

8. [+322, -83] Fani EXO to doskonały przykład na fandom, który wymknął się spod kontroli

9. [+232, -2] Prawda jest taka, że żadna grupa nie równa się sasaengom TVXQ. Czasami zastanawiam się, czy te osoby nie maja jakichś problemów psychicznych. Gdyby TVXQ ich pozwali, zbiliby majątek na ugodach.

10. [+214, -6] Pamiętam, gdy rok temu wracałam do domu i zobaczyłam tłum kobiet, ok 70-80, stojący prze restauracją ㅋㅋㅋ Spytałam jednej z nich, czy na kogoś czekają i usłyszałam, że stoją tam, bo w środku jest Kim Jaejoong ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ Spytałam przyjaciółki, kto to jest i dowiedziałam się, że to jeden z idoli, który ma najwięcej sasaengów. Były tam kobiety różnych narodowości oraz multum taksówek... W sumie szkoda mi ich było. To zadziwiające, że w naszym kraju jest tyle dzieciaków, które nie mają nic lepszego do roboty ㅋㅋㅋㅋ

11. [+230, -26] EXO to obecnie najlepszy przypadek najbardziej porąbanego fandomu. Obsesja to nie miłość~ tylko zwykłe szaleństwo.

12. [+203, -12] Gwiazda świeci swym blaskiem tylko wtedy, gdy jest daleko od nas

13. [+187, -3] Przypomina mi się to obrzydliwe zdjęcie Xiah Junsu w restauracji, gdzie za oknem widać dziesiątki twarzy skierowanych w jego stronę... (t/n: Zdjęcie)

14. [+175, -4] Nawet Julian z 'Abnormal Summit' mówi, że ma sasanegów tsk tsk, to doprawdy żenujące

15. [+100, -4] Kultura fanowska od samego początku była chora. Zwłaszcza dla grup z SM... Jesteś akceptowana w fandomie dopiero wtedy, gdy stajesz się obsesyjną fanką. Historie TVXQ to już legenda. Pamiętam też zdjęcia ze ślubu kogoś z rodziny Baekhyuna z EXO, które zostało zrujnowane przez fanki, które siłą weszły na przyjęcie... Mam nadzieję, że ich śluby również zostaną zrujnowane przez obcych ludzi. Jedna z moich znajomych pracuje w sklepie na lotnisku Incheon i niektórzy artyści z SM mają tam zakaz wstępu przez sasaengów, którzy chodzą za nimi i wszędzie robią burdę, a nawet kradną towary... Gdy TVXQ zamierzają pojawić się na lotnisku, właściciele pobliskich sklepów dzwonią do siebie, by się ostrzec. Czy fani naprawdę chcą robić coś takiego swym idolom?

-
[ Źródło: NB ]

0 komentarze:

Prześlij komentarz